Diumenge 29 de gener Valls acollirà la GRAN FESTA DE LA CALÇOTADA, una diada festiva, popular i promocional entorn del calçot que impregna els carrers i places de Valls d’un marcat tipisme i bullícia. La jornada comptarà amb un variat programa d’actes tradicionals, festius i concursos relacionats amb el calçot: cercaviles, demostracions de coure calçots a la graella, concursos de cultivadors de calçots, d’elaboració de salsa de la calçotada i de menjar calçots y altres degustacions.
A Valls, ciutat d’origen de la calçotada, fa més de cent anys que fem calçotades. Des de finals del segle XIX, la tradició calçotaire ha anat passant de generació en generació, motiu pel qual Valls és coneguda com la capital del calçot. La calçotada, un àpat basat en el calçot, la seva salsa i els seus complements, mou cada temporada riuades de gent entre els mesos de novembre i abril, i constata l’arrelament d’aquest fet gastronòmic tan típic i popular a casa nostra.
Valls és terra de calçots. Des d’aquesta posició, la ciutat s’enorgulleix d’oferir, un any més, la GRAN FESTA DE LA CALÇOTADA. Tant els que ja coneixeu els trets de la menja com els que encara no n’heu fet la prova, si us acosteu a Valls el diumenge 29 de gener, haureu fet el primer pas per quedar-vos enganxats a aquesta tradició.